Versio kaksi, vihdoin valmis!

Olen takaisin!

Minä sanon tämän lyhyesti, sillä päässäni piippaa ja surraa kuin silja linen konehuoneessa. Olen vääntänyt tätä ulkoasua nyt sen verran kauan, että minä luovutan. On joitakin asioita, joita minä en vain ole tällä ymmärryksellä saanut toimimaan yrityksistä ja googlailuista huolimatta.

Jos siis joku, joka tätä sattuu lukemaan, osaa neuvoa näissä ongelmakohdissa, minä hukutan hänet kiitollisuuteen ja lentosuukkoihin. Jos ei ole minun naamakirjakaverina, niin otan vastauksen voi lähettää vaikka osoitteeseen m8kiel00(ät)students.oamk.fi. Eli:

1. Kuinka saan kommentoinnin toimimaan? Jonkinlainen koodi löytyy sieltä html-tiedostosta, mutta jokin siinä mättää, kun ei kommenttilomaketta vain näy missään.

2. Blogimerkintöjeni otsikoilla on oma css-tyylinsä. Jostain syystä kuitenkin sivun ensimmäisessä merkinnässä otsikko näkyy tavallisena tekstinä. En löydä syytä tälle.

3. Kun "edelliset" -listasta valitsee jonkin tekstin, häviää "arkisto" -otsikon alta kaikki informaatio. Mistä tämä johtuu ja voiko sitä korjata?

+ Extrakysymys: Millainen Javascript-pätkä tarvitaan, jotta saan tuon quote slideshow'n toimimaan niin, että lainaus vaihtuu ainoastaan, kun sitä klikkaa hiirellä?

+ Extrakysymys2: Millaista koodia tarvitsen, jotta saan blogissa käyttämäni kuvamateriaalin olemaan inactive-tilassa opacityltään heikompaa, ja hoverina sitten 100% ? Voiko asiaa ratkaista jotenkin muuten, kuin raskauttamalla sivua taas uudella javascriptillä?

Että niin! Mutta onpahan edes suunnilleen valmis! Palautetta saa antaa. Itse asiassa ottaisin sitä erittäin mielelläni vastaan, kun en ole niin älyttömän pitkään aikaan näitä hommia tehnyt. Voipi tietenkin olla vähän vaikeaa se, ilman tuota kommenttilomaketta. Vaan onhan noita välineitä ottaa yhteyttä muitakin.

Muissa uutisissa: Kesä maistuu. Olen tehnyt paljon töitä, ja kouluhommiakin, jos tämä nyt lasketaan koulutehtäväksi.. Ainakin toivon, että tällä vaivalla saan samalla suoritettua Web Design 2-kurssin.. PHP:ta tässä ei ole, mutta jos se siitä on kiinni, minä.. minä..

.. hengitän syvään ja kuvittelen olevani järven rannalla jossain kaukana.

P.S. Kahden viikon päästä Hollantiin!!

Kommentit

  1. Tästäkin sivusta olin että waaau! ei mitään hajuakaan noista mainitsemistasi ongelmista, en ainakaan huomaa mitään (senki perfektionisti!) itseasiassa ois mahtavaa jos keksisit jotain uudistusta minun sivuille. osaat selvästi sekä koodata että tehdä taitavasti grafiikkaa. en tiedä milloin ois varaa tilata uudistusta mutta haaveissa olis jotain sille tehdä... (www.pohojanakka.com)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti